Mezi dvěma světy

Žijeme mezi dvěma světy. Svět uvnitř a svět venku. Svět venku tvoříme společně a zároveň každý sám za sebe. Každý sám tvoříme svůj vnější svět,který je odrazem toho vnitřního. Už dlouho se učím pozorovat svůj vnitřní – myšlenky, pocity, emoce, tělesné projevy – a vidím mnoho z toho, čím si formuji ten vnější. Kdyby v tom šlo takto zůstat bylo by to báječné, ale nejde. Složenky, kluci, které jsem přivedl na svět a mnoho jiného mne nutí ve vnějším světě jednat a rozhodovat. V meditaci uvidíte, že rozhodování neexistuje, ale přesto to musíte dělat, když otevřete oči.  Složenky nezmizí tím, že zavřu oči, kluci se dívají na svého tátu a chtějí inspiraci, odraz svého světla. Je to zvláštní vědět, že vše je umělé a přesto v tom žít.

Číst dál

Obchodníci #1

Není žádný prototyp. Každý jsem jiný a každý můžeme být dobrý. Jsou metodologie (SPIN, Solution Selling……), ale jejich uplatněním v praxi je ten daný obchodník. Pracuji s obchodníky už několik let a práci s nimi miluji. Dělal jsem obchodníka deset let a mám to pod kůží, tenhle svět mě vždycky inspiruje. Když školíte, je to jedna věc, ale když pracujete s obchodníky „one to one“ je to věc úplně jiná. Každý jsem jiný a každý vytváříme jinak dynamiku mezi obchodníkem a zákazníkem. Každý k tomu přistupuje jinak, ale tahle dynamika je nutná. Je o tom, že oba něco chtějí a obchodník si musí hlídat svojí stranu, ale zároveň pečlivě poslouchat. Musí umět přijímat a dávat, poslouchat a mluvit, držet si svůj cíl, ale dělat to v sametových rukavičkách s otevřenou myslí, očima i ušima. Číst dál

Úhel pohledu – muž

Účastnil jsem se několika mužských seminářů v Čechách a byl jsem tenkrát velmi zklamán.  Nedávno jsem četl článek jednoho z „leadrů“ tohoto hnutí u nás a byl jsem zklamán snad ještě víc než tenkrát svou účastí. Podle něho jsou čeští muži na tom opravdu zle, jsou zlomení a zubožení a snesl na ně mnoho tun svých vlastních přesvědčení o sobě samém. Bylo mi z toho článku smutno, ale ne protože bych tomu věřil, ale protože mu věří čeští muži, soudě podle hojné účasti na jeho akcích. Číst dál

Potenciál, koučink, terapie

Když jsem se kdysi seznámil s koučinkem velmi rychle mi došlo, že je to je povrch, pod který se chci dostat. Přes některé zdroje koučování  jako například NLP nebo Geschtalt, jsem se dostal k terapii. Později jsem se ke koučování vrátil, ale potřeboval jsem jít pod něj, táhlo mě to tam. Dnes se mi to velmi hodí při práci s jednotlivci, mohu použít všechny zdroje, které mám k dispozici – jak terapeutické, tak koučovací. Pro mě je to zajímavější, pro klienta přínosnější. Ať už koučuji nebo sezení je víc o terapii, vždy mám ale pocit, že jde o jedno – klient hledá svůj potenciál. Každý ho vidíme v daný okamžik jinde – práce, cíle, tým-work, vztahy, sexualita nebo rodičovství – ale potřebujeme se k němu dostat. Chceme to žít na plno nebo správně nebo jakkoli si to moji klienti pojmenují. Ale pozadí příběhů a zadání je vždy stejné – objevit svůj potenciál, který jsem kdysi zapomněl, ztratil, který kdysi usnul. Číst dál

Leadrship a Individualita

Přestaňte se ptát jak má vypadat leadr a začněte hledat leadra v sobě. Je jedno co tam najdete, ale právě tenhle leadr je ten váš a je dobrý.

Když pracuji s manažery a leadry, tak slyším mnoho otázek a cítím často pochybnosti o vlastním leadrovství – „jak to má vypadat? Dělám to dobře? Jak se to dělá? Co mám změnit, abych jím byl?……“ Tyto otázky jednak nepřicházejí ve vhodnou dobu a jednak jsou špatně položené. Navrhuji jiný postup. Číst dál

Prodej a hodnota

V minulém příspěvku (Solution Sellig) jsem se díval na prodej z pohledu obchodníka. Jaká by měla být jeho role? Co obchodník přináší zákazníkovi (jestli něco) a co svému zaměstnavateli (kromě peněz)? Žádná z vlastností produktu nebo služby nemá sama o sobě žádnou hodnotu pokud na straně uživatele / zákazníka / odběratele není potřeba pro jeho vlastnosti nebo parametry. Prací obchodníka je hodnotu svého řešení vybudovat tím, že jej zasadí do potřeb zákazníka. Ať už těch, které vzbudí nebo těch, které už zákazník chce pokrýt. Dovést zákazníka do bodu, kdy uvidí jeho produkt optikou naplněných potřeb, vyřešených problémů nebo naplněných vizí. Číst dál

Solution Selling

„No jistě, Solution Selling, to se jim snažíme vštěpovat“ slyším často v různých obměnách od manažerů obchodu nebo firem. Znám obsah tohoto slova a tak pokaždé, když jsem to slyšel, myslel jsem si, že mluvíme o tomtéž – o Metodologii založené na hledání klíčových lidí, klíčových problémů a potřeb a jejich vzájemné propojování. Číst dál

Obchod a vedení lidí

Není jednoduché být manažerem obchodu, skloubit všechny povinnosti, které z toho vyplývají a ještě podporovat individuality v týmu. Dělal jsem to pár let a určitě jsem měl spoustu nedostatků. Dnes pracuji s obchodníky a jejich manažery a odstup mi pomáhá vidět věci, které jsem dříve neviděl nebo je dělal spíše intuitivně, než vědomě. Číst dál

Není kouč jako kouč – jak si dobře vybrat?

Moje ambice není popsat toto téma komplexně. Jen bych chtěl  tímto článkem trochu usnadnil první kroky do něčeho jako je koučink a výběr kouče jako průvodce. Číst dál